browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Határtalanul!

Határtalanul! Pályázat – Közzétéve: 2016.

Tanulmányi kirándulás Erdélybe – 2016. április 5-9.

Határtalanul! Pályázat – Közzétéve: 2014.

Tanulmányi kirándulás Erdélybe – 2015. június 1-5.

Hatartalanul! – logo

A 2014/15-ös tanévben is pályáztunk Határtalanul! kirándulásra, melyre a 7. évfolyam tanulói mehetnek 2015. június 1. – június 5. között.

DSCN7333 DSCN7330 DSCN7340 DSCN7339 DSCN7331

Határtalanul! Pályázat – Közzétéve: 2013. június 12.

Tanulmányi kirándulás Kárpátaljára – 2013. május 28-31.

A Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. 483 000 Ft összegű támogatásban részesítette iskolánkat a Határtalanul! Pályázat BGA – 12 – HA – 01 Tanulmányi kirándulások magyarlakta területekre című pályázatán.

A pályázat keretén belül a 7. évfolyam 22 diákja és 3 kísérője kapott lehetőséget a kiutazásra. A kirándulás elsősorban a „Rákóczi örökében” zajlott, de meglátogattunk egyéb, a magyarsághoz kötődő emlékhelyeket is. Ezen helyszíneket bejárva elmélyült tudásra tehettek szert diákjaink, csodás tájakat ismerhettek meg. Célunk a határon túlra szakadt nemzeti kultúrával való megismerkedés, emberi kapcsolatok, barátságok kialakítása, ápolása.

A kirándulás adta lehetőségek élményszerűvé tették a korábban tanultakat, közvetlen tapasztalattal szerezhettek új élményeket, megalapozhatták későbbi ismeretszerzéseiket. Az út során szerzett tapasztalatok s az általuk megoldott feladatok, közös foglalkozások révén tanulóink betekinthettek az ottani világba, mindennapjaikba. Láthatták a mienknél rosszabb életkörülményeket is, mely erősítette bennük az összetartozás érzését.

Az út kapcsán felmerült diákjainkban egy ismételt utazás igénye.

Frank Lászlóné (osztályfőnök)

Beszámoló a 7. évfolyamosok HATÁRTALANUL – Kárpátalja 2013.05.28.-05.31. kirándulásáról:

A Bethlen Gábor Alapítványkezelő Zrt. Pályázatát megnyerve 4 csodálatos napot töltött el 22 7. évfolyamos diákunk Kárpátalján a Határtalanul program keretében.

Megtekintettük Beregszászt, Tiszaújlakon a Turul emlékművet, „bevettük” a munkácsi várat. Munkács után a Vereckei-hágó volt az újabb állomásunk. Árpádra és a honfoglaló magyarokra emlékeztünk, elhelyeztük az itthon készített koszorúnkat, majd elénekeltük a Himnuszt. Ezután a szolyvai emlékparkban elhelyeztük virágcsokrainkat, pár perc csenddel emlékeztünk a "malenkij robot" magyar áldozataira. Hátborzongató volt olvasni a sok-sok áldozat nevét. Utunkat Ungvárra folytattuk. Megnéztük a Skanzen épületeit, majd átsétáltunk a várba. Nagy hatással volt a gyerekekre Kisszelmenc, „a kettévágott” falu megtekintése.

Szállásunkon, a  nagydobronyi gyermekotthonban közös programokat szerveztünk az ott élő gyerekekkel.

Feltöltődve, fantasztikus élményekkel tértünk haza.